Sunday, May 8, 2011

MY BODYGUARD, MY LOVE

BAB 1


17 tahun kemudian,

“I tak suka la dengan pengawal peribadi U yang asyik ikut kita sejak kita couple”, ujar Narisha dengan marah dan benci sambil memandang kereta Proton Wira yang mengekori mereka melalui cermin sisi. “Sabarlah Risha, nanti I bincang dengan papa I untuk singkirkan diorang tu. U pun tau I pun tak suka dengan diorang tapi I kena patuh permintaan papa I. U pun taukan kisah 17 tahun dulu yang I cerita kat U”, pujuk Faiz Darwin yang mengusap pipi Narisha lalu menumpukan perhatian ke jalan raya menuju ke apartment Sri Intan di Setiawangsa untuk menghantar Narisha pulang. Sebaik tiba di situ, Faiz Darwin berjanji kepada Narisha akan menguruskan malam ini juga perkara itu. Narisha tersenyum manis lalu mencium pipi Faiz Darwin. Faiz senang hati dengan tindakan kekasih hatinya itu turut membalas cium itu lalu terus ke kereta KIA Sorentonya dan diekori kereta Proton Wira pengawal peribadinya memecut ke lebuhraya menuju Seksyen 3, Bandar Baru Bangi untuk pulang ke rumahnya.
Tiba sahaja di rumahnya, pengawal peribadinya menghilangkan diri di belakang rumahnya. Faiz Darwin masuk ke dalam rumah terus ke bilik papanya, Tan Sri Burhanuddin. “Assalamualaikum papa, boleh Faiz masuk?”, tanya Faiz Darwin. Tan Sri Burhanuddin yang asyik membaca surat khabar menjawab salam lalu menjemput anaknya masuk ke biliknya. Faiz Darwin berterus-terang dengan ketidakpuasan hatinya tentang pergerakannya yang sentiasa diawasi oleh pengawal-pengawal peribadinya walaupun dia sekarang ini telah berusia 25 tahun. Tan Sri Burhanudddin amat memahami kehendak anaknya meminta penjelasan dan sebab-sebab munasabah untuk menyingkirkan pengawal-pengawal peribadinya kerana dia masih bimbang dengan keselamatan anaknya. Dia tidak menyukai teman wanita anaknya, Narisha yang pada pandangannya cuma ingin mengikis harta mereka. Faiz Darwin menjelaskan yang dia sudah dewasa dan tahu menjaga dirinya sendiri kerana dia mempunyai ilmu dalam seni mempertahankan diri yang dipelajarinya sejak kejadian itu. Dia juga perlukan ruang privasi untuk bersama rakan-rakan atau teman wanitanya.
Tan Sri Burhanuddin bersetuju dengan syarat yang dia tetap akan mengupah seorang pengawal peribadi merangkap pemandu baru untuk Faiz Darwin kerana bimbang dengan keselamatannya. Mereka berbalah seketika dan akhirnya Faiz Darwin mengalah dan menerimanya. “Bagus, mulai esok papa lucutkan jawatan semua pengawal-pengawal peribadi kamu dan seminggu ini kamu bebas tanpa kawalan”, tegas Tan Sri Burhanuddin. Faiz Darwin gembira lalu keluar dari bilik papanya dan terus ke biliknya untuk tidur. Tan Sri Burhanuddin segera menghubungi setiausahanya, Anisa malam itu juga. Dia meminta Anisa membuat appointment dengan beberapa Pusat Pengawal Peribadi kerana dia ingin mengupah pengawal peribadi yang baru untuk Faiz Darwin.
Keesokkan paginya, Anisa setiausaha Tan Sri Burhanuddin menghubungi beberapa Pusat Pengawal Peribadi untuk membuat appointment. Cuma tiga sahaja Pusat Pengawal Peribadi yang setuju untuk temuduga pengawal peribadi pada petang ini dan esok. Dia mencatatkannya dan akan memberitahu Tan Sri sebentar lagi. “Assalamualaikum Tan Sri. Saya nak bagitahu Tan Sri tentang appointment yang Tan Sri suruh saya buat untuk temuduga pengawal peribadi baru. Boleh saya teruskan?”, tanya Anisa tetapi Tan Sri Burhanuddin menegah dan menyuruhnya membuat air teh untuknnya sebelum dia meneruskan penerangan. Anisa terus ke pantri dan membuatkan secawan teh untuk Tan Sri Burhanuddin. Dia membawa secawan teh yang dipinta bosnya lalu meletakkan di atas meja bosnya.
“Tan Sri, ni tehnya. Boleh saya teruskan perkara tadi”, tanya Anisa. Tan Sri Burhanudin menyisip sedikit tehnya lalu membenarkan Anisa meneruskannya. Anisa memberitahu yang Tan Sri boleh membuat temuduga pada pukul dua petang hari ini di Pusat Pengawal Peribadi Zuhal, Bangsar kerana pada pagi hingga tengahari, Tan Sri ada beberapa meeting penting di pejabat. Dia juga memberitahu Tan Sri yang dia boleh membuat temuduga pada pukul 10 pagi hingga 1 petang di Pusat Pengawal Peribadi Zuhan, Ampang diikuti pada pukul 2 ptg hingga 5 petang di Pusat Pengawal Peribadi Zeisha, Damansara. Tan Sri mencatat perkara tersebut dalam diari kerjanya. Setelah selesai tugasan, Anisa keluar dari bilik bosnya.

No comments: