Sunday, May 1, 2011

BINTANG CINTA

EPILOG


Empat tahun kemudian,

“Lisa, kamu kena bersedia sekarang sebab dua bulan lagi kamu akan bernikah”, ujar Encik Fauzi. “Ayah, bukan ke terlalu awal untuk Lisa kahwin sekarang. Lisa baru saja balik dah nak kena kahwin. Ayah tahukan Lisa dah ada Shahril dan kami dah setuju kahwin selepas dapat kerja”, terang Lisa. “Lisa, jangan bantah cakap ayah kamu. Ini permintaan kami”, ujar Puan Halimah. Lisa terduduk dan dengan lemah berkata, “Baiklah. Lisa setuju tapi siapa pengantin lelakinya?”. Kamu kenal dia dah lama. Kami dah sama-sama setuju”, ujar Encik Fauzi yang masih enggan memberitahu siapa pengantin lelaki. Malam itu, Lisa menghubungi Shahril. dan “Shahril, dua bulan lagi saya akan berkahwin dan saya terpaksa bersetuju dengan keputusan keluarga saya”, Lisa menangis. “Jangan menangis lagi Lisa. Kita yang akan berkahwin dua bulan lagi. Papa dah beritahu Aril tadi”, ujar Shahril gembira. “What? Kenapa ibu dan ayah tak beritahu Lisa. Saja buat saspen Lisa”, Lisa turut gembira. “Rasanya, ibu dan ayah sengaja buat macam tu. Esok kita sama-sama pergi cari cincin, barang hantaran dan baju untuk pernikahan dan persandingan”, ujar Shahril. Lisa bersetuju dan mengucapkan selamat malam lalu memutuskan panggilan.
Dua bulan kemudian, majlis pernikahan Lisa dan Shahril pun berlangsung pada sebelah pagi di Masjid Putrajaya, Putrajaya. Semua ahli keluarga serta saudara-mara dari pihak Lisa dan Shahril menghadirinya. Majlis persandingan pula diadakan pada sebelah petang, di rumah keluarga Lisa dengan meriah dan begitu juga pada majlis yang berlangsung di rumah keluarga Shahril pada keesokkan harinya. Tetamu yang hadir bagi kedua-dua majlis adalah dari kalangan saudara-mara, rakan-rakan keluarga dan rakan-rakan sekolah mereka. Rakan-rakan mereka, Ikhwan yang sudah berkahwin dengan Nisa, Mei Ling dan Devi sangat gembira melihat pasangan itu yang bercinta dari zaman sekolah sudah mendirikan rumah tangga dan nampak secocok. Mereka mendoakan semoga pasangan itu bahagia hingga ke akhir hayat.
Website Bintang Cinta masih lagi dikendalikan oleh Shahril sekiranya ada masa lapang manakala isterinya, Lisa membantunya sekali-sekala dan sekarang adiknya, Shahira mengendalikan sepenuhnya bersamaa rakan-rakannya dalam memberikan nasihat cinta. Website Bintang Cinta yang selama ini menjadi misteri sudah menjadi website yang terkenal di Malaysia kerana menjadi web terbaik dalam menasihatkan cinta. Website Bintang Cinta yang menyatukan Shahril dan Lisa telah banyak membantu pasangan-pasangan bercinta yang lain sehingga ke jinjang pelamin.

No comments: